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Liste de demos amiga

Magazine en langue anglaise.

Ahoy! was a magazine published between January 1984 and January 1989 that focused on all Commodore International color computers, but especially the Commodore 64 and Amiga. It was noted for the quality and learnability of its type-in program listings.[citation needed] It published many games in BASIC and occasionally printed programs in standard, readable assembly language rather than the relatively obscure hexadecimal listings used by other magazines such as Compute! and RUN, although in its February 1985 issue Ahoy! did publish a machine language checksumming program called Flankspeed to compete with the likes of Compute!'s MLX.[1]

Ahoy!'s AmigaUser was a related but separate publication dedicated to the Amiga. It was spun off from a series of columns in Ahoy! with the same title, and the first two issues were published instead of the parent magazine in May and August 1988.

 

Magazine en anglais Amazing Computing !

Amazing Computing was a computer magazine devoted to the Amiga computer. It was published by PiM Publications of Fall River, Massachusetts, USA, from 1985 to (sporadically) 1999. Other Amiga publications from PiM include AC's Tech for the Amiga and AC's Guide. The publisher was Don Hicks.

A frequent column in Amazing Computing was "Roomers" by "the Bandito" which offered unsourced rumors, speculation, and inside information regarding developments on the AMIGA scene. These often involved internal problems at Commodore Business Machines, the makers of the AMIGA, and the alleged mismanagement of the company by its executives.

The identity of "the Bandito" was never revealed although the publishers did hint that the writer had actually been several different people over the years. The column was discontinued after the demise of Commodore.

Additional filler was provided by a complete listing of the Fred Fish disks.

( Source : Wikipedia )

 

Amiga Dream est la première publication du groupe Posse Press (également éditeur de PC Team). Elle a été créée à l'époque par Romain Canonge, ancien journaliste d'Amiga Revue, Francis Poulain, ancien membre du service technique de Commodore France et Christine Robert, ancienne rédactrice en chef d'Amiga Revue. Le premier numéro est sorti en novembre 1993 simultanément à l'arrivée en France de l'Amiga CD32, troisième console de la firme Commodore International après le C64GS et le CDTV. Le titre a cessé de paraître en octobre 2005 (alors sous le nom de Login:).

 

Consacré à ses débuts entièrement aux applications utiles et ludiques de l'Amiga, cette publication a été la première à offrir une disquette en supplément alors que les magazines français dédiés de l'époque (Amiga Revue, Amiga News) n'avaient pas franchi le pas. Ces disquettes contenaient systématiquement des versions d'essai de jeux commerciaux, de logiciels professionnels, des sharewares, et aussi des démos (ou intros) de la scène très active des demomakers.

 

Une des particularités du magazine était sa mascotte, la Dreamette (personnage créée par Eric Wegscheider dit WEG puis codessinée par Christophe Bardon), qui était fort appréciée des lecteurs, et qui fut plus tard remplacée par une vache et un savant fou.

 

Suite au déclin de l'Amiga, cette publication s'est progressivement intéressée aux systèmes d'exploitation dits alternatifs tels que AtheOS, BeOS, NeXTSTEP, RiscOS ou Linux ainsi qu'a la programmation dans différentslangages.

 

Pour refléter cette évolution le nom a d'abord été changé en Dream puis, suite à une place de plus en plus importante concernant Linux, en Login:.

 

Login: a cessé de paraître en octobre 2005.

Source : WIKIPEDIA

Micro News (initialement nommé MSX News) était un magazine de jeux vidéo français multiplate-formes. Pendant une période d'un an environ, à compter de novembre 1986 et totalisant 5 numéros, le magazine s'est appelé MSX News et était consacré uniquement au MSX, un type de micro-ordinateurs commercialisés dans les années 1980. Ensuite, le magazine a changé de nom pour Micro News, à partir du 6e numéro en novembre 1987, pour se consacrer à toutes les plate-formes. Le magazine est ensuite devenu mensuel à partir du 8e numéro, en mars 1988.

Source : Wikipedia

Amiga Computing was a monthly computer magazine of a serious nature, published by Europress and IDG in both the UK and USA. A total of 117 issues came out. The games section was called Gamer, although laterAmiga Action was incorporated into the magazine and became the games section.

 

Amiga Force was a video games magazine launched towards the end of 1992 by Europress Impact. It lasted for 16 issues before going down with its publishers. The first issue of Amiga Force went on sale around September 1992. The magazine would switch to monthly release soon after. Amiga Force showed many similarities to other Europress Impact titles, particularly Sega Force. Unlike rival magazine Amiga Power, Amiga Force decided not to include any coverdisks on the issues. The magazine went through various designs and staff through its lifetime. The March 1994 issue was the last Amiga Force published when Impact Magazines went bust.

Apparu en septembre 1982, Tilt fut le premier magazine français entièrement consacré au jeu vidéo sur ordinateur et console. Le nom vient du jeu de flipper, l'une des premières machines électroniques de jeu. Le 'tilt' désigne un état de la machine qui se produit lorsque le joueur est trop agressif physiquement avec la machine.

Chaque année le magazine décernait des Tilt d'or, récompenses offertes aux jeux selon divers critères (réalisation sonore, graphique...) et catégories données (jeux d'action, d'aventure, de rôle...).

Le premier numéro paraît en septembre 1982 (le magazine est alors bimestriel), au prix de 15 francs. Il est composé de 80 pages.

Son prix augmente avec le no 7 pour 16,50 francs (le no 8 sera vendu 25 francs en tant que numéro spécial).

Le magazine devient mensuel à partir du no 10 (mars 1984).

Son prix augmente avec le no 15 pour 17,50 francs, puis au no 24 (septembre 1985) pour 18 francs, puis au no 29 pour 19 francs, puis au no 34 pour 20 francs.

Un hors-série paru en juillet 1991 devient le no 0 de Consoles + (indépendant de Tilt dès septembre de la même année).

Le dernier numéro de Tilt, le numéro 122, au nombre de pages réduites et au titre évocateur « Tilt fait Tilt », parait en janvier 1994.

Début février 2013, la société Anuman Interactive acquiert la marque Tilt avec l’approbation du tribunal de commerce de Paris2.

Source : Wikipedia

 

http://amigaland.com/dataz/press_magazine/AMIGA_Format/Amiga_Format_Issue_018_(1991-01)-1.jpg

Amiga Format was a British computer magazine for Amiga computers, published by Future plc. The magazine lasted 136 issues from 1989 to 2000. The magazine was formed when, in the wake of selling ACE to EMAP, Future split the dual-format title ST/Amiga Format into two separate publications (the other being ST Format). At the height of its success the magazines sold over 170,000 copies per month, topping 200,000 with its most successful ever issue.

Amiga Format can be thought of the "mother" or "big sister" magazine of Amiga Power, which it both predated and outlived. Whereas Amiga Power was strictly games-only, Amiga Format covered all aspects of Amiga computers, both hardware and software, both application and gaming uses. A further spin-off was Amiga Shopper, which dealt purely with the hardware and "serious" software side of the Amiga scene.

The magazine offered various multi-issue tutorials on different application software, such as C programming or LightWave graphics rendering. The last tutorial was cut short in the middle because of the cancellation of the magazine.

Amiga Format pioneered the concept of putting complete application software on a magazine coverdisk as a response to a moratorium on complete games titles being cover-mounted.

Amiga Format was the second-to-last regularly issued print magazine about the Amiga in the United Kingdom. The last was Amiga Active, which ran for 26 issues from October 1999, although Amiga Format was the only such magazine after CU Amiga Magazine's closure in October 1998 until the launch of Amiga Active.

Source : Wikipedia

Amiga News 75

AMIGA News est un magazine AMIGA français publié de 1988 à 1998 en kiosque. Ce magazine contenait des informations pertinentes sur l'AMIGA et faisait tous les mois le tours des informations disponible pour cette plateforme. Un des magazines français les plus populaire pour la machine.

CU AMIGA MAGAZINE

A new decade had arrived and with it a successor of the C64, the Amiga 500 (A500). The A500 was the little brother of an equally successful A2000 (aimed at businesses) and had successfully penetrated the home computer market. In 1990 CU Amiga-64 dropped the "64" from its name and relaunched as CU Amiga with the March 1990 issue. CU Amiga dropped all coverage of the C64 and concentrated on the new highly popular Amiga platform, which expanded to include: A3000, A500+, A600, A1200. A4000 and CD32. The magazine, eventually, gained increased circulation as a result of the changes.

 

By 1994, it was obvious that the Amiga's popularity was in decline. CU Amiga had a final name change to help distinguish itself from other competing magazines in an increasingly small market, it became CU Amiga Magazine. In its remaining years under the control of editor Tony Horgan, the magazine became highly technical but also gained a professional edge. The final issue featured a memorable upside down cover with a foot imprinting on the logo, intended to be reminiscent of the imagery used by Monty Python.

 

The magazine came to an end without the preceding page, staff or quality cuts that had afflicted some other Amiga magazines. CU Amiga Magazine's closure meant that the only remaining monthly Amiga newsstand magazine was its closest rival, Amiga Format.

 

A year after CU's closure, in October 1999, the magazine Amiga Active was launched, which had several of the same staff and was competition for Amiga Format, which it ultimately outlived.

 

Source : Wikipedia

Amiga News Tech Magazines Logo

AMIGA REVUE MAGAZINE LOGO

AMIGA World Magazine Logo

Amiga World was a magazine dedicated to the Amiga computer platform. It was a prominent Amiga magazine, particularly in the United States, and was published by IDG Publishing from 1985 until April 1995. The first several issues were distributed before the computer was available for sale to the public. Issue 3 (Vol 2 No 1, January 1986) featured the artist Andy Warhol. ( Source : Wikipedia )

AMIGA CONCEPT COUVERTURE

AMIGA Concept était un très bon magazine AMIGA en France qui n'a pas vécu assez longtemps. Une rédaction sympathique permettait d'avoir accès au meilleur de l'AMIGA ! Revivez la bonne époque avec ces magazines !

 

AMIGA Joker Cover

Der Amiga Joker (ursprünglich geplant unter dem Namen Amiga Zocker) erschien erstmals mit der Ausgabe 11/1989. Aus Kostengründen waren zunächst einige Seiten schwarzweiß gehalten. Zunächst verkaufte sich das Heft nur schleppend, doch mit steigendem Niveau des Heftes nahmen auch die Verkaufszahlen von Ausgabe zu Ausgabe zu.

Der Amiga Joker unterschied sich damals von anderen Magazinen wie dem Amiga-Magazin vor allem dadurch, dass er konzeptionell speziell auf den jugendlichen Spieler zugeschnitten war. So war der Schreibstil sehr locker und humorvoll, und die Leser wurden stets geduzt. Außerdem gab es häufig humorvolle Anspielungen der Redaktion auf sich selbst in den Texten und Auftritte von Redaktionsmitgliedern in den Brork- und Joker-Comics, welche in nahezu jeder Ausgabe zu finden waren. Eine weitere Besonderheit waren die vom Grafiker Celal Kandemiroglu aufwendig gestalteten Titelbilder. Dies verhalf dem Amiga Joker zu einer großen Popularität unter Amiga-Benutzern und zur Identifikation der Leserschaft mit dem Heft, was sich vor allem in den Leserbriefen zeigte.

Ende 1992 kam ein Konkurrenz-Magazin auf den Markt, die Amiga Games, mit der man von nun an in harten Wettbewerb um Leser und Verkaufszahlen stand.

Mit dem Commodore-Konkurs 1994 schrumpfte auch der Spiele-Markt für das Amiga-Computersystem. Die Spielefirmen wandten sich deshalb allmählich vom Amiga ab, weshalb es immer schwieriger wurde, das Spiele-Magazin mit Testberichten zu aktuellen Spielen und sinnvollen Inhalten zu füllen. Aus dieser Not heraus erschienen teilweise sehr kuriose Testberichte (z. B. zu nie erschienenen Amiga-Spielen) und Werbeanzeigen. Dadurch nahm das Niveau des Heftes wieder ab, bis mit dem Heft Oktober/November 1996 die letzte Ausgabe des Amiga Joker erschien und der Joker-Verlag sich anschließend mit dem verbliebenen PC Joker ganz auf die PC-Plattform konzentrierte.

Durch den besonderen Stil hat sich der Amiga Joker bis heute einen Kult-Status unter den Amiga-Spielern und Computerfreaks bewahrt.

AMIGA Power Cover

Amiga Power had a number of principles which comprised its philosophy regarding games. Like almost all Amiga magazines of the time, they marked games according to a percentage scale. However, Amiga Power firmly believed that the full range of this scale should be used when reviewing games. A completely average game, neither overly good nor bad, on this scale would therefore be awarded 50%. Stuart Campbell offered some rationale for this in his review of Kick Off '96 in the final issue of the magazine:

    "Giving something like SWOS [Sensible World of Soccer] 95% is utterly devalued if you also give, for example, Rise of the Robots [a famously overhyped fighting game, rated 5% by the magazine] 92%. Percentage ratings are meaningless unless you use the full range, and you can't give credit where it's due if you're pretending that everything's good. What encouragement does that give developers to produce quality? They might as well knock it out at half the cost and in a third of the time if they're only going to get another 3% for doing it properly. Of course, the market will die much faster if people get continually stiffed by crap games, but hey - there's always another machine to move to and start the cycle again."[2]

Amiga magazines at the time (as with most games magazines right up to the present day) tended to give "average" games marks of around 70%, and rarely below 50% except for very poor games. Because most people - including game publishers - were used to this method of grading, AP gained a reputation among publishers for being harsh and unfair. AP occasionally hinted that game reviewers were being given incentives by game PR divisions to mark games highly.

In fact, fairness was a central part of their philosophy. They despised cheating, and frequently berated their own readers for using cheats to gain advantages in games. (They also believed that this applied in reverse; that games should not be allowed to cheat the player, either.)

They also believed that above anything else, games should be fun to play, and that if this criterion could be met, other factors such as graphical quality, age or heritage were unimportant. ( Wikipedia )

Generation 4 Cover Logo

Génération 4 est né en été 1988, et était édité par Pressimage (aussi éditeur de ST Magazine). Le nom du magazine a été choisi pour représenter la génération d'ordinateurs (la 4e) dont le magazine traitait à ses débuts : les gammes Amiga, Atari ST…

Le premier numéro était un hors série dans lequel étaient testés tous les jeux Atari ST, Amiga, Nes et Sega. Le concept du premier numéro fut créé par Marc Djan entouré de Michael Sportouch et Stéphane Lavoisard, qui a été ensuite rédacteur en chef du magazine pendant plus de 10 ans, avant d'en être l'éditeur délégué. Les premiers numéros étaient bimestriels.

Gen4 a révolutionné le traitement et la présentation de l'information du jeu vidéo en France et rapidement fait partie des mensuels majeurs concernant les ordinateurs de loisirs. Gen4 était surtout en compétition avec Tilt et a ouvert la porte a un grand nombre de publications nouvelles comme Joystick, et bien d'autres magazines consacrés aux jeux vidéo.

Un quiproquo de l'époque avait fait qu'un grand journal d'information français avait classé Gen4 dans les magazines pour senior, car le titre évoquait selon eux la génération des grands-parents.

En 1992 ont été lancés les magazines Banzzaï et Supersonic, dédiés respectivement aux consoles Nintendo et Sega. Gen4 s'est désintéressé de ces supports au profit des machines supportant le CD-ROM, notamment PC, Amiga, Mac, CD-i et 3DO. Progressivement le magazine s'est spécialisé pour le PC, à partir de 1997, ce qui s'est traduit par son changement de nom en 1999 pour Gen4 PC.

À la mort de Tilt et jusqu'à sa fin, Gen4 était devenu le plus vieux magazine papier français sur les jeux vidéo. Après l'année 2000, Gen4 a subi (comme ses concurrents) deux années noires, avec des baisses de près de 10 % des ventes.[citation nécessaire] Le numéro 180 (septembre 2004) du magazine, malgré tous les efforts de l'équipe, n'est jamais sorti en kiosque, mais a néanmoins été rendu disponible au téléchargement. À sa fermeture en 2004, Gen4 allait fêter ses 17 ans1.

Gen4 a sorti un nouveau numéro en 2014, résumant les jeux de l'E3. (Wikipedia )

Couverture Total AMIGA

After over 8 years working on the magazine Total Amiga's editor, Robert Williams, has decided to step down. No one else within SEAL was able to take over the editorship so we explored a number of possible ways to continue Total Amiga, We decided the best solution was to close the magazine and transfer existing subscribers to a new English edition of Amiga Future.

 

Amigaland.com propose un Hacker Space pour tous les amoureux de l'informatique qui souhaitent se cultiver sur divers sujets souvent liés directement au monde de l'informatique, techniques ou basiques ces articles permettront d'enrichir vos connaissances sur divers sujets avec plus ou moins de pertinence. Il y a parfois des articles plus politiquement engagées mais Amigaland.com ne souhaite pas se politiser ! Ce sont des points de vue qu'il vous appartiendra de trouver bons ou mauvais. Un hacker space se veut d'être toujours ouvert et de laisser les intervenants s'exprimer. Certaine conférence sont parfois à la limite de l'anarchie mais le but n'est pas de transformer les Amigaïstes qui tomberont sur ces conférences en Zapatistes actifs. N'hésitez pas à réagir ou à proposer des conférences à ajouter si vous voulez transférer des connaissances par ce biais ! Les documents seront soit en Anglais, soit en Français.

In January, 1992 Swiss student Urban Müller took over a software archive that had been started by other members of a computer science students' club. Soon the archive became mirrored worldwide and in 1995 started being distributed on monthly CD-ROMs.[1] Reports of daily additions to this software archive were posted automatically to Usenet (de.comp.sys.amiga.archive), or could be requested as an email newsletter. Most of the programs on Aminet were public domain or shareware, but software companies made updates and demo versions of their programs available as well. Now Aminet is complemented by platform specific sites archiving software for AmigaOS 4, AROS or MorphOS only.

Aminet was an early attempt to create a centralized public archive maintained by the users themselves, predated only by the Info-Mac archive. Aminet aimed to keep the community united and free to download new open source software, new program demo releases, patches and localization of Amiga programs (AmigaOS and its modern programs are free to be localized by any single user into any country language).

Until around 1996, Aminet was the largest public archive of software for any platform. When the Internet explosion took place from 1996 to 1999, Aminet rapidly fell behind the emerging massive PC archives.

During 2004 the main Aminet mirror suffered from a harddisk crash and many people considered the whole effort as dead. Around the same time Nicolas Mendoza was setting up a modernized interface for Aminet that indexed Aminet and provided advanced searching features and a modern interface to navigate the tree coined Amirepo. He also posted public suggestions on how to help improving Aminet by adding tags for architectures to help catalog the tree that now consisted of MorphOS, AmigaOS 4 and Amithlon files, in addition to the already existing M68K, PowerUP and WarpOS files. He also suggested on measures to add proper dependencies to complement and replace the existing Requires field. This also in a future goal of letting Aminet function as a repository for package management systems similar to Debian's APT/DPKG and Red Hats' RPM. He tried to contact individuals like Matthias Scheler and Urban Müller which was known to maintain Aminet, but to no avail.

In the end of 2004 Christoph Gutjahr made contact with Urban Müller and set up a team to continue the Aminet effort. Urban Müller provided a new main mirror site and the backlog of packages were added in. The Amirepo interface of Nicolas Mendoza was integrated and Aminet was officially up and going again in February 2005. During 2005 the uploads[2] started getting going again and in November 2005 most of ambiguous files and .readme files were sorted out finally sanitizing the repository. The team has been making lots of changes gradually.[3]

Source : Wikipedia

 

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